HTML

E3 2012

2012.06.10. 15:14 n.g.

Nincs energiám-kedvem a teljes rendezvényről írni és nem lustaságról van szó, csupán az utóbbi években elidegenedtem a videojátékoktól. Jelenleg, ha játszani támad kedvem, akkor ezt az igényemet akár egy egyszerűbb mobiljáték képes kielégíteni. Tavaly megszabadultam az Xboxomtól is, aminek annyira leszűkült a felhasználása, hogy csupán heti egyszer kapcsoltam be, hogy ledoboljak egy kör Rock Bandet. Míg pár évvel ezelőtt a lázba hozott az E3, mára már csak futólag pillantgatok bele a bemutatott játékok gameplay videóiba. Idén egyedül két cím keltett fel bennem komolyabb érdeklődést, mindkettő újdonság a maga módján.

Watch Dogs. Teljesen új cím. A Ubisoft kanadai fejlesztői által nulláról felépített játék, vagyis a grafikus engine is teljesen új, a sztori pedig egyedi, nem adaptációról van szó. Aiden Pierce a centrális karakter, aki egy igen komoly heckertudással rendelkezik, de emellett orrnyergek eltörésében, és fegyverhasználatban is jártas, de a fő erénye, hogy képes irányítani Wind City (Chicago) teljes infrastruktúráját, csupán egy okostelefonnal. Nehéz a E3-gameplayből megállapítani, hogy mennyire pozitív vagy negatív (esetleg bipoláris) a karakter, de egy higgadt, hidegvérű, súrlódó humorral megáldott főszereplőt irányíthatunk majd. Az expón amúgy bemutattak egy érdekes iPhone-alkalmazást is, mellyel képesek leszünk megvizsgálni a város élő-térképét előre ki tudjuk alakítani a küldetésekhez szükséges taktikákat, és akkor is felülvizsgálhatjuk a várost, amikor nem is játszunk éppen.

Vizuális szinten is igen meggyőző a játék. Enyhén következő-generációs íze van, és külön öröm a valóságszerű DOF van a játékban. A háttérben szépen kirajzolódó bokeh egy apróság csupán, de mégis egy komoly vizuális összetevője a hiteles kompozícióknak. Érthető, hogy a küllemében előrelépést hoz a Watch Dogs (pláne a sandbox-kategóriában), mert a kiadást, konkretizált dátum nélkül, 2013-ra igéri a Ubisoft.
 

 

 

Star Wars 1313. Oximoron! Hogy mertem az elején újdonságnak titulálni egy Csillagok Háborúja játékot? Lerágott csont, lejárt lemez, rókabőr (és egyéb közhelyek). Mármint a franchise. De valahogy mégis sikerül olyan teasereket összedobnia a Lucasartsnak, amivel a fan-faktort próbálják megfogni a potenciális vásárlókban. Engem utoljára a Force Unleashed első része hozott lázba jó pár évvel ezelőtti bemutatóján. Örültem a God of War jellegű hack-n-slash-nek az SW-univerzumban, de egy középszerű darálda lett a végeredmény, szintén közepes történettel. Az idei esetben már maga a cím is formabontó, hiszen csak sejtet, kevésbé direkt, mint a megszokott SW-címek. 1313 amúgy egy Coruscant-i létesítmény szintjére utal, ahova egy fiatal fejvadász és társa tart, nyilván azért hogy tegyék a dolgukat. Lefelé tartva a hajójukat megtámadják, ami gyors bomlásnak indul, nekünk pedig a széthulló borításon kell biztonságos pontra rálelnünk. Cut... Vége a gameplaynek, ami amúgy teasernek is remek, hisz nyugodtan állíthatom, hogy nem csak az én érdeklődésemet keltette fel. Kicsit Uncharted, kicsit Mass Effect és nagyon Star Wars. Érdekes lesz. Lucas már rég kiszállt a Star Warsból, ha kreatív munkáról van szó (nyilván a hájas csekkeket kapja még minden egyes Csillagok Háborúja-sampon után), de ez nem is baj, mivel az írók kitérhetnek az eredeti formátumtól. Például a folyamatban lévő besorolás ellenére sokan rebesgették az E3-on, hogy a játék M-besorolást (mature) kap majd, tehát szigorúan felnőtt tartalommal lesz felfújva a sztori/játékmenet és bizony ez lesz az első ilyen SW videojáték.

 

Azt hozzá kell tenni, hogy nem csak a játékszekció (Lucasarts) fejleszti a játékot, a filmes divíziók is beszálltak a produkcióba, tehát az Industrial Light & Magic, a Lucasfilm Animation, és a Skywalker Sound. Gigászi projekt. A játékot az Unreal Engine 3 hajtja, szemmel láthatóan rendesen feltupírozták (közben jól megdemózták a UE4-et is, gyönyörű, de azt már nyilván és elismerten nem erre a generációra tervezték, ahogy a FF-techdemót sem). Az interpolált, tehát a két képkocka közi átlag alapján kiszámolt motion-blur talán az egyik legszebb amit játékban láthattunk. Action-packed, nyomozgatós, igényes cutscenekkel pumpált játékot ígért nekünk, dátum nélkül a Lucasarts. Sikeres lesz? Igen. Jó is lesz? Meglátjuk.

 

Szólj hozzá!

Címkék: játék game star wars 2012 e3 watch dogs

A bejegyzés trackback címe:

https://alkalminerd.blog.hu/api/trackback/id/tr464576858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása