HTML

Mickey, te seggdugasz!

2013.04.03. 22:27 n.g.

Tavaly George Lucas az utolsó erőszakos cselekedetével eladta a teljes Lucasfilmet a Disney-nek, grátiszban megkapták mellé a LucasArts-ot is, közben egy ígéretesnek tűnő Star Wars játék, a 1313 fejlesztése is folyamatban volt. A Disney viszont nem látott benne túl sok reményt és nem csak az adott játék fejlesztését, hanem a teljes videojáték-divíziót is lelőtte a francba. Természetesen két nappal elseje után, nehogy megkérdőjelezzük ezt.

kurva_anyad_george_lucas.jpg

Már a Baljós Árnyakkal tisztázódott mindenkiben, hogy a George Lucas egy újabb aprócska pénzkupac reményében indította újra a Star Wars filmek készítését, mely így a múlt kult-trilógiáját erőszakolta meg, intim síkosító teljes hiányában. Végül mások kezére bízta a teljes Lucas-hagyatékot, kalapos-ostoros régészestül, nehéz légzésű zongoralakkozott főgonoszostul és midichlorianostul. Tényleg itt az ideje, hogy immáron Mickey Egér töröljön valagat egy Luke Skywalkeres strandtörölközővel...

Oké. Minőségben messze nem hozott olyan fejlesztéseket az elmúlt évtizedben a csapat, mint a fénykorában, de számomra külön fájó volt azt hallani, hogy a 1313 is ment a levesbe. Az egyetlen olyan koncepciója a LucasArtsnak, ami felkeltette az érdeklődésem bárminemű Lucas-készítmény felé sok-sok év után. Pont az volt a varázsa, hogy Star Wars volt, de emellett mégsem. Nem lett volna Jedi-bullshit, teátrális-kardpárbajok és tudománnyal megmagyarázott vallás. Pont ezek nélkülözése miatt volt jó anno a Star Wars Republic Commando is. Ezesetben lett volna egy halandó karakter, aki egy mindenki által kedvelt szövegkörnyezetbe ültetve létezett volna, egy sötét és egyáltalán nem gyermeteg/családbarát sztoriban (az első csakis felnőtteknek szóló, Rated-M Csillagok Háborúja játék lett volna, erről is lecsúsztunk). Ez feltehetően nem agyatlan vérfürdőben, hanem komolyabb, fajsúlyosabb, mélyebb történetben nyilvánulhatott volna meg. Megannyi potenciál, basszus.



Természetesen a jogok megvásárolhatóak, de ez összetetten is problémás lehet: Egyrészt kétlem, hogy a SW-licenszek fillérekért mennek, ráadásul az ilyen kaliberű játékok eszeveszett költségvetéssel készülnek. Azaz megmaradnak a high-profit fejlesztők-kiadók esélyesként, mint pl. az EA, de ők valóban be mernék vállalni egy Old Republic után? Ha igen, akkor szinte minden bizonnyal 16+-ra redukálódna az korosztály-besorolás, mert a Mature-besorolású játékok igen komoly pénzügyi kockázatot jelenthetnek, főleg a tengerentúlon (Manhunt óta erősen felügyelt besorolás, ami az értékesítést illeti). Ez pedig a „költői-szabadság” korlátozásával járna, ugyanis a kiadó szétbüfögné az eredeti, feltételezhetően jó koncepciót, hogy fiatalabb demográfiára szabja az egészet.

Ez nem azt jelenti, hogy kétséget kizáróan az évtized játéka lehetett volna a SW: 1313, de legalább egy rohadt esélyt adhatott volna a Disney (aka.: az egyik legnagyobb bevételt termelő szórakoztatóipari gépezet), hogy a LucasArts egy ígéretesnek tűnő játékot rendesen beteljesítsen és ezzel búcsúzzon. Hát is erről ennyit.

Szólj hozzá!

Címkék: disney star wars csőd lucas lucasarts lucasfilm 1313

A bejegyzés trackback címe:

https://alkalminerd.blog.hu/api/trackback/id/tr415193969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása